MVVM – Rozbijamy Monolit

  • przez
Gadające głowy: Łukasz Stocki i Szymon Kowalski

W tej serii przyglądamy się chyba jednej z bardziej popularnych architektur do pisani aplikacji na iOS. Zaczynamy tam gdzie skończyliśmy poprzednio czyli na w pełni działającej grze kółko i krzyżyk napisanej w Swift. Jest to typowy przykład aplikacji monolitycznej. I to nie jest tak, że monolity są złe. Problemy się zaczynają w momencie gdy projekt rośnie, dochodzą inne zespoły i trzeba zaczynać uważać aby swoją pracą nie popsuć komuś pracy. Lub mówiąc prościej, monolit się słabo skaluje 😉

Więc rozbijemy monolit na trzy osobne kawałki: Model, View i ViewModel co w sumie da nam wspominany wcześniej MVVM. Zaletą tej architektury jest oddzielenie logiki biznesowej od prezentacji danych oraz łatwiejsza testowalność. I też nie chodzi o testowalność dla testowalności. Dobrze napisane testy sprawiają, że swobodniej możemy wprowadzać zmiany w kodzie bez lenku, że jakaś kluczowa funkcjonalność się rozleci.

Kod z odcinka (i kilku następnych) dostępny jest tu: https://github.com/sloik/LekkoTechnologiczni/tree/s0e07_kik_mvvm_part_1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.